Monday 6 August 2007

What you give, you get back..

what you give, you get back.. selalu kt dengar, we treat people, the way we want people to treat us.. somewhat true..I might say very true.. da bnyak menda aku witness.. mmg kt dpt balik apa yg kita buat kt orang.. my stepmom, married suami orang (my dad i mean to say..) ended up my dad married another one.. my fren, kutuk mcm2 kt another fren.. in the end she was doing the same thing..

last week keluar org chart baru... all i look for is just the name for the position of Engineering Manager .. aku x kesah pun nama aku kt maner.. and thank GOD.. my OM held on to his words.. tak sia2 luahan rasa kiterang sebelum ni.. so far my new EM memang best.. i felt a lot more confident being under him.. even baru sekejap.. and just hope for it to last as long as I'm working at honeywell.. hmm bila da tau honeywell ni mcm mane.. skrg aku rs aku nk set satu target.. gain as much experience as I can.. when the time comes, blah la.. sia sia je berjanggut kat honeywell ni.. aku pk aku ni x byk exp aje.. so kena la stay lama sikit kt honeywell ni. matlamat aku, aku nak kaya.. so kalo nak kaya mmg x leh la lelama kt honeywell ni.. aku ada byk hutang nk setel.. n byk benda aku nk buat.. n contribute kt family aku..

love ur job but never love ur company... tadi g dinner kt secret recipe.. mkn udang lagi.. harini hari mkn udang sedunia.. tgh udang.. ptg udang.. sheila banjer.. best giller.. pastu g umah ida kejap jumpa sorang "bapak" ni.. mtk tlg tgkkan ayah dia.. hmm sian dia.. sheila ada masalah family.. skrg ni mak dia nk cerai.. katanye ayah dia tu da x leh nk diubatkan da.. mmg asalnye ayah dia kn buat dek org.. tp since ayah dia mmg originally x best.. so susah la nk ubat.. dlm kete byk ida ngn sheila dok bercerita psl kes2 rumahtangga ni.. kawin suami orang la.. isteri pregnant suami kawin lain la.. mcm2.. cerai sana cerai sini... aku terdiam.. timbul dlm hati aku rs mcm ee aku x nk dgr sume cite ni.. dr umah ida smpi blk semula opis aku diam aje.. aku x suka nak take part dlm conversation tu.. tiba2 mood aku pun jadik x best..

senang je nk ckp.. pasal kes org ni cerai.. org tu cerai.. tp bukan senang nk tahu apa perasaan si anak.. bila mak ngn ayah cerai.. benda mcm ni kena kt batang hidung baru tahu apa rasanya.. bg aku, walau pun dah lama mak ngn ayah aku cerai.. almost 10 years.. tp semuanya masih lagi crystal clear dlm kepala aku.. n aku x kan lupa sampai aku masuk kubur.. aku ckp ngn sheila.. apa pun yg pnting kt ikhtiar.. jgn nanti suatu hari nanti kt menyesal.. dgn apa yg jadi.. tapi sebabnye ada lah kerana kita x ikhtiar..

yg pasti aku x suka tgk orang cerai.. Tuhan pun kata cerai itu ada lah perkara yg paling dibenciNYA.. entah la..semua orang ingat cerai itu penyelesaian.. mungkin bg situasi situasi tertentu.. aku rs Nabi Muhammad sruh kite cuba sampai da takde ikhtiar dah, cerai is the last thing to do..

bukannye senang cerai ni.. bg aku, kesan mak ngn ayah aku cerai masih panas lagi.. kdg2 pun aku susah nk terima.. byk menda aku rs nk marah.. n aku rs actually menda tu blh diselesaikan.. tp disebab kan ketika itu emosi mengetuai segalanye.. kerana itula perceraian terjadi..

apa2 pun.. ALLah know BEST.. n aku tetap bersyukur dgn apa yg ALLah takdirkan untuk aku.. cuma aku ni kdg2 x pandai nk hargai.. setitis derita melanda, seribu kurniaanNYA.. wallahualam bissawab

No comments: