Saturday 29 March 2008

Demam..

Jumaat 21Mac 2008
mulanye sakit kepala aje.. tp sakit mmg agak luar biasa... tak tahu la kenapa sakit kepala mlm tu.. so mlm tu aku mmg tido awal.. lgpun esok nye dah janji dgn milo nk antor dia.. aku telan panadol n aku tido jek la smpai esok..

Sabtu 22Mac 2008
Aku bangun kul 545 .. sakit kepla masih terasa.. x tau la apsal. berat betul kepala.. lepas antar milo mmg flat aku tido kt rumah.. smpai keesokan harinye. bdn terasa panas. tp selalu nye kalo aku rs aku ni demam maknanye x demam la tu. tu pasal aku mls nk layan. and so aku juz makan panadol aje. x g klinik pun.

Ahad 23Mac 2008
alhamdulillah ahad dah ok sikit. aku lepak ngn ida siap jenjalan kt OU lagi. tgk wayang plak tu.citer 27,000 dresses.. best giler. sempat la menghiburkan hati ida yg busan tu.. haha.. aku pun terhibur jgk. pastu mkn kt shogun. aku xde la rasa sehat sgt. tp sehari bersama teman mmg melegakan sikit. mlm tu aku juz mkn panadol sbb rs mcm panas badan. lalu tidorla dgn lena nye..

Isnin 24Mac 2008
hari ni aku keje mcm bese. aku dtg awal as usual. pastu mesti tido dulu pepagi kt surau. then time lunch aku tido lagi. aku rasa x sedap badan. rasa panad jek badan. besenya aku x tido tengahari. arini aku mmg pelik sebab aku tido waktu lunch. lena plak tu. rasa lemah. so aku decide pegi klinik. debuk ! doktor memberitakan sesuatu yang sangat tidak sedap didengar. i was suspected denggi. mau tak terkejut beruk aku. sakit kepala yg disangka akan hilang saja tetiba suspek plak mcm ni. adoi.. smpai opis je aku gtau PM aku.. spt reaksi biasa beliau. "Alamak.." mmg da xtahu nk ckp ape. so dia suruh aku balik. nasib baik esok x jadi g site..

Selasa 25Mac 2008
Still feeling feverish. shaking. no appetite. tired. all the down feelings. had the first blood test today. it was 158. quite normal as told by a friend.

Rabu 26Mac 2008
arini aku da x demam sangat. cuma letih aje. agaknye penat badan aku ni dok lawan penyakit.. sian badann... arini aku sedih sebab blood test arini drop to 119. aku dpt mc lagi.. dah hari ke 3 aku mc. aku malas nk layan so aku just makan obat n tido aje.. makan pun x lalu juz mkn roti aje..lg pun arini cirit birit.. khatib kol aku juz jawab hmmm.. sebab aku tgh tido.. dia tny aku kt umah ke.. aku ckp aah. demam. so x pe nnt dia kol bila dah sehat.. haha cam lawak jek..

Khamis 27Mac 2008

today run into blood test again. this time it was 115. Kak Jimot kata da statik tu kira ok. lgpun da x demam.tp tah nape doktor kt klinik suh dtg jgk. dia suh aku buat blood test kt hospital. becoz katanye my platlet clumping. so x dpt exact reading. hmm... so petang tu pulak aku kn g opis. ada org dr singapore dtg jumpa aku. so aku pergi la kejap.. dlm kul 6 aku g PPUM. nk buat blood test. nasib ade si salmi teman. kalo tidak nangeh aku.. dah la sedeh.. huhu.. pukul 1 br dpt result hampeh.com betul.. sama jgk. clumping. dia amik lg darah aku. tp ak da maleh dah nk tengok.

Jumaat 28Mac 2008
Hari ni 1st day aku kembali bekerja. ramai jugak yg bertanya. glame aku satu opis suma tau aku suspek denggi. bagus jugak semoga seramai itu juga la yg telah mendoakan aku. terima kasih. arini pulak ada miting. aku kena balik kuantan. setup system ready for shutdown. utk loopcheck sumer. well let's go HOME.. :)

mcm tu la kesah sakit aku minggu lalu.. sedeh.. takut. aku sampai nangis pun ade. yelah sebab da x sehat. pastu doktor klinik yg bodoj tu pulak nakut nakut kan aku. dah la x pandai.. tny kak jimot pun lg tahu. doktor tua semuanye... bongok tul. tobat x g dah klinik tu..

4 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah tak pape
Isk isk.. aku pegi belum lama dah demam2 windu sama aku.. terharu i :P

Alia said...

hahahaha.... kau ar x nk bawak aku... kui kui kui...da demam aku... huwaaaaaaaaaa

Anonymous said...

teruk nya ko demam...

Alia said...

memang terukk.. until today i can still remember how was the pain...