Saturday 21 July 2007

I got knocked down

I got knocked down, but I get up again...
jatuh motor.. one thing that I least expected to happen last friday.. it was kinda like any ordinary day.. just that on that day i was quite fatigue.. penat ngn keje.. plus last week every night tido lmbt.. blk x de lambat sgt.. considered early la like 10 latest pun 11 last week..

friday night tu went to dinner with ida kt hartamas.. besala kalo kuar ngn member geng pelahap jugak.. layan ar mcm2 dish..dim sum la.. then ida introduced me some mexican food.. aku nk sebut pun x reti.. quadatilla.. tah ape tah namanye.. tp mmg best giller.. mmg puas ati considering price dia x smpai rm10 pun.. pastu melahap dim sum 2 round..

da kenyang aku mcm mls nk balik.. juz nk seat enjoying the air there.. then tgh syok syok.. ujan la plak.. so at last we decided to leave..

smpai opis around 930 cam tu.. ari mmg ujan.. ida ada tny aku cane ko nk balik.. aku ckp lepak je la ot kt opis tgu ujan benti.. but i did otherwise.. ms ida nk balik tu dia siap pesan.. bawak mtr baik2 ujan ujan ni.. hmm x pernah pernah dia pesan mcm tu..

masa pagi g kerja, aku x tau la nape.. aku tenung no plat aku.. dlm hati aku ckp jgn la jatuh no plet ni.. tup tup blk dr opis tu ada pulak india mabuk langgar aku.. time tu da ada kt lorong kete coz nk masuk simpang sunway.. ms tu aku try motong dia coz dia bwk sangat slow.. time motong tu ntah la nape dia menyendeng kt aku.. adoi aku tgh accelerate coz nk potong. that old stupid bloody hell india man hit me !!! time tu on my right ada bmw putih.. arghh aku mmg berserah aje la..aku jatuh ke depan.. mtr aku terpusing ke belakang.. nsb baik aku lepas kan diri aku dr motor aku.. aku lepas kan tangan aku dr handle.. kalo x lg teruk aku jatuh.. aku terseret skt ke depan sbb jln licin.. mtr aku pun terpusing kira tertinggal kt blkg but at last tu dia terseret ke arah aku.. ms kt ats jalan tu aku berserah aje la kalo ade kereta nk dtg langgar sbb aku da x leh nk wat ape..masa time jatuh tu aku tersepit motor si tua bodoh tu kt kiri aku.. bmw putih tu kt kanan aku...o my GOD... memang rasa dah nk mati ajek la time tu...

tapi alhamdulillah... kereta yg aku sangka akn dtg rempuh aku x datang.. adoi lega sangat time tu... n aku pun terus bangun.. lengan aku kiri dan kanan memang sakit sangatt.. sangattt sangatttt sakitttt.... arghh !!! so aku cuba la gerakkan tgn aku n nsb baik blh gerak. maknenye x patah la... alhamdulillah.. aku masa tu mmg dlm keadaan marah sbb org tua tu langgar aku..tapi since rs sakit tu lagi kuat.. aku bangun je aku mcm masih lagi berfikir betul ke apa yg da jadi ni.. aku bukak helmet aku cmpak kt tepi tu.. sakit giller Tuhan saje yg tahu.. kemudian dtg la bro ni tny aku ok ke.. aku sedang menahan sakit so aku x jwb la soklan dia sambil memegang kedua dua siku ku yg sakit giler nye sakit.. then aku aku nak kol tp henset aku x blh nk on plak da time tu.. tah la nape.. then aku pinjam henpon bro tu kol bapak aku tp x dapat.. pastu aku pon kol ida.. ida tny kt mane aku mcm2 terpinga melihat sekeliling di manakah sebenarnye lokasi itu.. then masa tu aku realize jln suma tgh jem.. so bila ida tny nk amik ke x aku ckp x pyh nnt aku kol balik.. pastu bro tu tny aku duk dekat ke aku ckp aah dkt aje.. so dia offer nak antar aku balik n kwn dia antar mtr aku.. aku pun ckp boleh la sbb rs lega dgr perkataan balik n ada org nk antar pulak tu.. india tua mmg bro 2 rang tu x amik tahu sgt.. sbb dia kt india tu tgh mabuk..

so balik la aku dgn bro tu naik mtr dia.. aku ckp thanx kt mamat tu n x tau la cane nk bls budi .. ceh wah.. dia kt x pe besela tu.. org susah kn la tlg.. baik nyee laa.. sejuk jadi hati aku sekejap..
so aku pun naik masuk umah.. n mmg tersangat la blurr.. aku cmpak suma beg aku.. helmet.. n aku duduk dlm bilik terus charge tepon.. pastu aku tepon ida ckp aku da kt umah.. pastu aku tepon KJ mengharapkan idea.. then aku pun tepon la mila.. dia menjawab dgn gembira aje mood nye.. aku ckp kt dia nk mtk tlg.. tp jgn tny banyak.. aku juz suh dia dtg bawak ubat.. haha..

then mila pun dtg dan menjadi nurse aku selama 2 malam.. hehe TERIMA KASIH banyak banyak.. jasa mu ku kenang..saat saat mcm ni aku mmg x leh dok sensorang..masa 1st night lepas kena tu aku terjaga pukul 3 tu pastu aku nangeh sensorang.. sebab terlalu sakit.. maybe sbb sejuk kot.. sakit sgt.. kul 5 tu jaga lagi n nangiss.. adoi sedeh pun ade..
humm ape pun pasti ada hikmah di sebaliknye.. semoga semua ini menjadi kifarah dosa ku.. ameen.. ape pun aku bersyukur ke hadrat ALLAh swt kerana masih memberi aku nafas di dunia ni... alhamdulillah..

No comments: