Monday 25 June 2007

tebrau mode..

seronok... last weekend aku g johor.. seperti biasa pergi menziarah anak-anak buah ku.. takde menda lain yg lg best bagi aku daripada pergi melawat anak buah aku.. da besa da derang.. dak kecik kn la selalu jenguk.. kalo lama sgt x jenguk nnt derang kekok ngn kite.. x rapat.. x best... actually itu tujuan sampingan.. aku teman KJ daftar kt utm.. space nye program..bertolak jumaat petang.. prginye bertiga.. kj ngn anim.. nk dkt kul 10 cam tu smpai umah akak aku.. janji jumpa kt petronas coz aku x ingt jalan nk g umah dia.. malam tu tido agak awal.. seperti dijangka, aku tido tido ayam jugak malam tu.. coz tido atas katil antik akak aku... kalo sorang gerak semua terjaga.. nak nak tido sebelah ulat demok.. hahaha.. asek terjaga je..

kul 530 da bangun .. kengkununnye 630 da nak gerak.. daftar start kul 8.. pagi tu, abg ipar aku tnjk jalan smpai kwsn perindustrian tebrau.. coz dia keje kt situ.. then ada la dia bg aku map.. cemna nk g utm tu.. nk ikutkan senang ajek jalan dia.. dlm 1/2 jam da sampai da benanye.. tapi ntah mcm mana buleh tersesat sampai ke kulai.. aduss.. abg ipar aku ckp ada signboard nk masuk utm tu.. serius aku mmg x jumpa.. siap tny polis.. tp polis tu bagi tunjuk jalan tah hape2.. dengan keadaan jalan tengah under construction.. keta banyak.. plak tu ade eksiden kiterang nampak.. jem giler.. last2 masuk PLUS.. then masuk je tol utm..bila keluar tengok jalan yg sama jugak mcm memula tadik.. x jumpa jugak.. pusing2 tny kt shell nye orang tu baru la jumpa..

memang poyo nk mampus.. aku mmg x sangka jln kecik mcm tu rupenye nk masuk utm.. signboard mmg x de.. jln kecik nk mampus.. mcm nk g ladang kelapa sawit je... hmm nasib baik jumpa utm tu.. pastu kt dlm utm pulak.. lg la poyo.. signboard tah hape hape.. signboard tulis lain.. building tulis lain.. x buleh jadi betull.. bengang betul aku..hahaha.. tapi dlm pada tu seronok jugak la kot.. coz dpt explore.. rasa mcm dlm amazing race je.. daripada leh smpai kul 730..last2 smpai 830 nk dkt kul 9.. hmm pape je la... nk cr dewan tu plak da satu hal.. signboard mmg ngarut giler.. tensen aku..

dok kt utm tu satu hari la jugak.. smpai petang.. kedai makan sat uhabuk x bukak.. juz ada booth org jual makanan dkt dgn tmpt daftar tu.. adoi... laparnye pasal telan aje la.. syukur jek la.. da la mahal.. cara dia uruskan pendaftaran tu memang tersangat2 tidak sistematik. bengang betul aku.. huhu...mcm2 aku buat.. time taklimat aku tido jek kt dewan tu.. pastu ptg tu kn g fakulti.. tu lg satu hal.. signboard tulis lain.. bangunan tulis lain.. aku tepon kwn aku tanya.. sebab dulu dia fakulti sc comp.. pastu nk dkt 2 jam jgk la aku ngn anim tgu dlm keta... haha.. cam lawak plak.. main teka teki la.. bersih keta la.. ckp pasal sains la.. ape la.. aku seronok aje.. nsb ada kawan.. kalo x mmg da nyumpah nyumpah da aku.. haha... ade kwn x de la rasa cam lama sgt..

pastu time balik nasib baik terer. haha.. was on the right track all the way.. hehe.. da sampai umah rasa lega sangat... dpt main ngn afieq ngn arief... hehe.. pastu mandi makan semayang.. then mlm tu g jenjalan kt jusco.. huhu best giler.. soping x hingat kul 11 baru balik.. pastu mlm tu kiterang tido kt luar.. fooh lega betul dpt tido lena malam tu.. walaupun kena tolak smpai tido atas kapet.. haha..at least takde la kesan vibrate org sebelah.. hehe..

esok tu mmg bangun lambat .. kul 9 br bangun.. memang malas betul rasa nk balik masa tu..best jek dpt duk situ lelama.. main ngn adik/afieq... bestnye... lepas zuhur br la turun dr rumah.. siap g jusco lg sekali.. soping soping.. aku beli baju.. huhu best.. lois.. tak sabar nk pakai..satu da pakai time balik.. ckp pasal balik.. kul 5 br bertolak dr jusco tu.. 730 da ada kt seremban.. huhu.. tima kasih la kt KJ ngn anim for the trip.. insyaallah bulan 8 la plak g johor... windu kt adik / afieq / kakak !!

No comments: