Wednesday 6 June 2007

Tinggal 31

at last cabut jugak gigi aku yang sakit ni.. gg bongsu side kiri.. aku cabut kat hospital universiti... semalam 1st visit aku kt UH then tup tup arini terus dapat appointment kena cabut.. surprisingly doc siap suh cabut 2.. wisdomtooth left n right.. memula dia nk cabut yg kanan dulu.. coz this right tooth is worse sebab terbaring wa cakap lu.. it needs operation.. hurmm x tau plak aku gg ni buleh baring baring pulak yek.. hehe.. tapi aku ckp ngn doktor aku nk cabut yg kiri dulu coz yang kirini yang sakit.. apointment tadi pukul 9.. aku bangun awal dlm kul 730 dah siap.. siap beli brekpes nasi lemak kt makcik depan tu.. mmg doc suh aku bekpes dulu.. da cuci gg suma br aku bertolak g spital.. ntah mcmmana.. nerves agaknye, terlajak pulak jalan.. terpaksa masuk um nk g UH.. hehe..

sampai2 je aku x de la nerves sgt.. receptionist yg register aku semalam tegur aku.. since aku x amik nombor arini, dia tny apointment ke.. dia nampak mcm agak heran .. yela br semalam dtg arini da dpt apointment.. mmg da rezeki aku agaknye..

nk dlm pukul 940 tu br la aku masuk bilik OR tu.. akak nurse tu baik.. dia x de la garang.. dia suh aku duduk n relaks dulu.. dia tny aku nk cabut kiri ke kanan ? aku ckp yg kanan ni x de la sakit sgt.. so aku nk cabut yg belah kiri.. so bermula la proses cabutan. haha kejap aje.. doc tu kata dia akn longgarkan then tarik.. hmm mula dia inject bius.. 2 kali.. bila da kebas br la dia tarik.. kejap bebeno.. aku x sangka da siap.. aku nampak gigi aku tu.. huhu cantik aje.. haha

then doc explain psl gg yg kanan tu.. dia kt x leh la nk cabut 2 serentak. kesian la kt aku nanti.. so dia kt yg kanan ni baring.. n ada ruang skt dgn gg sebelah.. kalo x cabut risk utk plaque, cavity and decay is high... n also ulser.. hmm pk pk balik patut la selalu ulser kt situ.. bila decay gg lain blh rusak la.. shameful katanye nanti.. kalo tgu lama2 nanti lagi sakit.. so insyaallah dlm 15 hb ni aku nk cabut lg satu gg aku ni.. huhu...

sayang gg nye pasal.. hehe sekarang gigi aku tinggal 31 batang.. x pe la..janji x yah la nk sakit gg teruk teruk pas ni.. hehe

No comments: